Notice: Trying to access array offset on value of type null in /home/tsstfrm/public_html/Sources/Load.php on line 2074

Notice: Trying to access array offset on value of type null in /home/tsstfrm/public_html/Sources/Load.php on line 2074

Notice: Undefined index: googletagged in /home/tsstfrm/public_html/Sources/GoogleTagged-Integrate.php on line 35
Motivasyonunuzu Artırmak Için..

Gönderen Konu: Motivasyonunuzu Artırmak Için..  (Okunma sayısı 1786 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı ebrar

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 2485
  • Cinsiyet: Bayan
Motivasyonunuzu Artırmak Için..
« : Kasım 10, 2008, 05:23:27 ÖS »
Ders çalisirken, kitap okurken veya okumayla ilgili bir çalisma
yaparken,
sorunlarimizin basinda konsantre olamama, çalistigimiz konuya kendimizi
verememe, zihnimizin istemli ya da istemsiz olarak disa kaymasi
yatmaktadir Bu durum da okuma ve çalisma verimimizi direkt olarak
etkilemektedir
Bu yazimda sizlere bazi pratik öneriler sunacagim Bir sonraki yazimda
ise
devamini verecegim
Verimli okumalar dilegiyle

1 Öncelikle kendinizi, çevrenizi ve hayati sevmeyi ögrenmeliyiz Ben
bu
hayat bir defa yasayacagim En güzel ve verimli bir sekilde
yasamaliyim
Basarili ve sevilen ve iz birakan insanlardan biri olacagim deyin

2 Basari ve motivasyonun ilk basladigi yer ailedir Ailenizle iyi bir
diyalog kurun Su ana kadar kuramadiysaniz diyalog kurmanin yollarini
deneyin Iyi bir aile içi iletisim hayati daha anlamli ve yasanir
kilacaktir

3 Basari ve motivasyon, önce düsüncede baslar Asla basaramam,
basarabilir
miyim ki demeyin Kendinizi olumsuz güdüleyicilerle engellemeyin

4 Kisa, orta ve uzun vadeli amaçlarinizi belirleyin

5 Okudugunuz kitaba ya da çalistiginiz Konuya kendinizi
veremiyorsaniz,
amaçlarinizi gözden geçirin

6 Geleceginizle ilgili kisa, olumlu ve çalisma azminizi gelistirecek
ve
güdüleyecek hayaller kurun

7 Hangi kitabi okuyor, veya hangi dersi ya da dersleri
çalisiyorsaniz o
dersin ya da konunun size geleceginizde yarayacagini düsünün

8 Egitim yasam boyu devam eden bir süreçtir Ömür boyu okumayla yüz
yüze
kalacaginizi, bu gün, su anda ögreneceginiz bilgilerin yasaminizin
degisik
kademelerinde kullanacaginizi düsünün

9 Âni verimli kullanin masa basina oturdugunuzda yada elinize kitap
aldiginizda her saniyeyi verimli kullanin

10 Sevmediginiz yada zor zannettiginiz dersleri niçin sevmediginizi
düsünmeden önce, sevdiginiz bir dersi niçin sevdiginizi düsünün Sonra
sevemediginiz yada basaramadiginizi zannettiginiz dersleri niçin
sevmediginizi veya basaramadiginizi düsünün Niçin bu dersi
çalistiginizi
düsünerek su soruyu kendinize sorun Ders yada çalistigim konu suçlumu?
Yoksa gelecegim için bir araç mi? Unutulmamalidir ki dersler ve konular
bizim gelecegimiz, basarilarimiz ve ilerideki mutlulugumuz için birer
araçtir

11 Ders çalisirken nasil çalistiginizi ve verim aldiginizi düsünün ve
ona
göre bir çalisma sekli belirleyin Tüm malzemelerinizi ona göre
hazirlayin
a) Yüksek sesle mi ders çalisiyorsunuz?
b) Yazarak mi ders çalisiyorsunuz?
c) Görsel semalar kullanarak mi ders çalisiyorsunuz?
d) Yatarak mi ders çalisiyorsunuz? ( Tavsiye edilmeyen bir çalisma
seklidir)
e) Tek basiniza mi ders çalisiyorsunuz?
f) Grup halinde mi ders çalisiyorsunuz?
g) Sessiz bir ortamda mi ders çalisiyorsunuz?
h) Ezberleyerek mi ders çalisiyorsunuz?
i)

12 Okuma hayatimizin degismeyecek bir parçasidir Zorunluluktan dolayi
okuyormus psikolojisiyle kendinizi zorlamayin Bazi hallerde zorlamanin
faydasi vardir ama asiri zorlamakta insan psikolojisini olumsuz olarak
etkiler

13 Unutmayin bir isi birileri basariyorsa siz de basarirsiniz?
Çalistiginiz dersler sizin bilgi seviyenize göre verilir

14 Konsantrasyonunuzun artmasi için yada ders çalisabilmek için en
uygun
saati beklemeyin Unutmayin beyin hayat devam ettigi müddetçe durmadan
ve
duraklamadan çalismaktadir Haftanin her günü yada günün her saatinde
konsantre olarak çalisiyorum düsüncesiyle kendinizi motive edin
Her zaman konsantre olarak ders çalisamiyorsaniz
a) Denemelerle size en uygun saatleri belirleyin
b) Günün ilk saatleri konsantrasyon için önemli saatlerdir
c) Sessiz ortamlar konsantrasyonu kolaylastirir
d) Düzenli ve ihtiyaca uygun seçilmis ve düzenlenmis bir masa
konsantrasyonu artirir
e) Ayni mekanlarda çalisilan dersler daha kolay ögrenilir
f) Bu yazidaki önerileri dikkatli bir sekilde okuyun

15 Günün ayni saatlerinde çalisilan dersler daha aktif
ögrenilmektedir
Sinavlara hazirlaniyorsaniz ve aksam daha iyi ders çalisiyorsaniz
Beyin
saatinizi düzenlemek için, ileride gireceginiz sinavin yapilacagi saate
denk gelen saatlerde de ders çalismaya özen gösterin Bu aliskanlik da
basarinizi artirmaya etki edecektir

16 Baslama bitirmeni yarisidir Ders çalismaya baslarken öncelikle
sevdiginiz derslerden ve konulardan baslayin Diger derslere daha sonra
geçerek çalismalarinizi sürdürün

17 Ders basinda çok zaman geçirmek iyi ve çok çalismak demek degildir
Verimli ders çalisma sürelerinizi (dikkat ve yogunlasma süreleri)
belirleyerek, bu sürelerle ders çalisin Ders çalisirken ortalama 20 –
30
dakikada bir çalistiginiz konulara geriye dönerek göz atma yöntemiyle
çalistiginiz bölümleri tekrar edin ve kisa bir ara verin Zihninizi
dinlendirecek bir konuyla (Televizyon ve bilgisayar ve oyun haricinde)
kisa
süreli olarak ilgilenin ve tekrar ders basina oturun

18 Çalistiginiz ya da okudugunuz kisimlari yasaminizla özdeslestirmeye
çalisin “Bu bilgiyi nerede kullanabilirim? Bu bilginin yasamimla nasil
bir
benzerligi olabilir? Bunu nasil ifade edebilirim? Sunu nasil farkli
hale
getirebilirim?” türünden sorularla bilgiyi somutlastirarak çalismayi
zevkli ve verimli hâle getirerek daha rahat ögrenebilirsiniz

19 Bazen konulari oyunlastirabilirsiniz de Olaylari, kisileri,
tarihleri,
yerleri, sayilari tanidiginiz, bildiginiz kisilerle, yerlerle,
numaralarla benzestirerek veya kiyaslayarak çalisabilirsiniz
Göreceksiniz
bu bilgileri çok rahat ögrenecek ve kolay kolay unutmayacaksiniz

20 Kendinizi baskasiyla kiyaslamayin ve rakip olarak görmeyin En
fazla
baskalari yapabiliyorsa ben de yapabilirim düsüncesiyle yaklasin

21 Daima kendinizle barisik olun ve kendinize güvenin Basariyi
kendinize
güvenerek, kendi adiniza ve kendinizle el ele vererek
yakalayabilirsiniz

22 Çalismalarda verim için süreklilik temel esastir Dersleri ve
konulari
ve yapacaginiz isleri son güne yada son günlere birakmayin Çalismalari
son
günlere birakmak telas ve kaygiyi daha çok artirir Telas ve kaygi
stresi
beraberinde getirir Stres ise düsünce akisini bloke eder

23 Egitimde amaç kisa vadeli verim almak degildir Egitim yasam boyu
devam eden kesintisiz bir süreçtir Kisa mesafe kosucusu gibi bütün
enerjinizi bir anda bosaltmak yerine, maraton kosucusu gibi belirli bir
tempoda ve sürekli çalisin

24 Ders çalismaya baslamadan önce;
a) Çalismayi son güne birakmayin
b) Kendinizi zihnen hazir hissedin
c) Odanizi havalandirin
d) Masanizi düzenleyin
e) Ders kitaplari, defterleri ve kaynaklari hazirlayin
f) Çalisacaginiz kitaba ya da konuya bastan sona göz atin
g) Önemli buldugunuz yerleri belirleyin Gerekirse isaretleyin

25 Bilgilerin uzun süreli bellege atilmasinin ve kalici ögrenmenin
temel
prensiplerinden birinin tekrar oldugunu unutmayin Çalisirken özetler
de
çikartabilirsiniz Tekrar ederken faydasini göreceksiniz
Çalismalarinizi
planladiginiz gibi derslerin tekrarini da planlayin Tekrar ve önemi
ile
ilgili, etkin okuma kisminda bahsettigimiz tekrar bölümünü okumanizi ve
uygulamanizi öneririm


« Son Düzenleme: Kasım 10, 2008, 05:55:26 ÖS Gönderen: hakkinihelalet »

 

Seo4Smf 2.0 © SmfMod.Com | Smf Destek