Notice: Trying to access array offset on value of type null in /home/tsstfrm/public_html/Sources/Load.php on line 2074

Notice: Trying to access array offset on value of type null in /home/tsstfrm/public_html/Sources/Load.php on line 2074

Notice: Undefined index: googletagged in /home/tsstfrm/public_html/Sources/GoogleTagged-Integrate.php on line 35
Kadın Giyiminde Manto mu, Çarşaf mı?

Gönderen Konu: Kadın Giyiminde Manto mu, Çarşaf mı?  (Okunma sayısı 16273 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı :)sevde:)

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 222
Kadın Giyiminde Manto mu, Çarşaf mı?
« : Ekim 13, 2008, 09:03:38 ÖS »
Pardesü çarşafa zıt olarak çıkmıştır....
Ve o zamandan bu zaman kadar geçen zamana bakalım:Bundan 15-20 yıl öncesine baktığımızda asla tesetturlu bir bayanın pantolon giymediğini görürsünüz.Tek tip tesettur:Çarşaf....
Ama daha sonra 'rengi aynı olsun bol olsun,aynı şey' diyerek çarşafı çıkarttılar.Siyah pardesü başörtüsü....
Daha sonra 'yazları siyah renk çok ışık çekiyor başka renk olsa' diyerek renk renk pardesüler çıkdı...
Ondan sonraki aşamada ise'bol olunca arabalara binmek zor oluyor, biraz dar olsa aynı şey' ve daraldı pardesüler....
Ve kaplar cıkdı 'böyle daha rahat hareket edebiliyoruz diye'....
Ve sonra onlarda daha kısaldı daraldı altta pantolon,üzerinde ya badi ya gömlek,başında renkli renkli başörtüler....
Başardılar ne yazık kı,tesetturu amacından uzaklasdırarak, bir aksesuar gibi gösterdiler...
Üstünlük ancak takvadadır.... buna göre hareket edenlerden oluruz inşAllah...
Selam ve Dua ile....

Çevrimdışı derya61

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 527
  • Cinsiyet: Bayan
Çarşaftan Pardesüye...
« Yanıtla #1 : Ekim 13, 2008, 10:40:29 ÖS »
inşaallah

Çevrimdışı Rabia

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 1030
  • Cinsiyet: Bayan
Çarşaftan Pardesüye...
« Yanıtla #2 : Ekim 13, 2008, 11:30:53 ÖS »

Çevrimdışı musalli

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 4058
Çarşaftan Pardesüye...
« Yanıtla #3 : Ekim 14, 2008, 01:56:24 ÖÖ »
Islamiyet giyim seklini degil tesetturun sınırlarını belirlemistir..Vucut hatlari belli olmayacak ve dikkat cekmeyecek bir dış kiyafet giyinildikten sonra tesetturun gerceklesmis demektir..Konunun ozunde de verildigi gibi ''Üstünlük ancak takvadadır.''Takva ise yalniz Allah katinda gizlidir amenna..

Estauzubillah ; Muhakkak ki Allah yanında en değerli ve en üstününüz O'ndan en çok korkanınızdır. (Hucurat13)
« Son Düzenleme: Ekim 14, 2008, 02:03:51 ÖÖ Gönderen: musalli »

Çevrimdışı İsra

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 983
Çarşaftan Pardesüye...
« Yanıtla #4 : Ekim 14, 2008, 02:10:56 ÖÖ »
Islamiyet giyim seklini degil tesetturun sınırlarını belirlemistir..Vucut hatlari belli olmayacak ve dikkat cekmeyecek bir dış kiyafet giyinildikten sonra tesetturun gerceklesmis demektir..Konunun ozunde de verildigi gibi ''Üstünlük ancak takvadadır.''Takva ise yalniz Allah katinda gizlidir amenna..

Estauzubillah ; Muhakkak ki Allah yanında en değerli ve en üstününüz O'ndan en çok korkanınızdır. (Hucurat13)

katılıyorum....

Çevrimdışı ebrar

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 2485
  • Cinsiyet: Bayan
Çarşaftan Pardesüye...
« Yanıtla #5 : Ekim 14, 2008, 01:13:25 ÖS »
musalli ile aynı fikirdeyim.şekilcilikten biryerlere gidemiyoruz zaten .

Çevrimdışı fatihakca14

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 39
Çarşaftan Pardesüye...
« Yanıtla #6 : Ekim 17, 2008, 09:41:11 ÖÖ »
Tesettürde tek kalıba girmemmek lazım.Dinimizde bunu ölçüsü belii.İlla çarşaf olacak diye yazmıyor.Vücut hatlarını belli etmeyecek bir şekilde bol pardesü de giyilebilir.Çarşafa zıt olduğuna inanmıyorum.Çarşaf bazı insanlar için itici olabiliyor.Sahabaler döneminde kumaş azlığından dolayı çarşaf giyiliyordu.Ama aşimdi öyle birşey sözkonusu değil.Kumaş bol.Tesettürde önemli olan el yüz ve ayaklar dışında tüm bedenin örtülmesi.Ama ailla çarşaf giyenede bişey diyemeyiz tercih meselesi.Ama en son paragrafta yazılanlara katılıyorum.Sadece başta örtü ile tesettür olmaz.Mutlaka bedeni kaplayan bol giyisiler giyilmelidir.

Çevrimdışı Kelebekler Diyarı

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 5131
  • ...
Çarşaftan Pardesüye...
« Yanıtla #7 : Ekim 17, 2008, 06:44:04 ÖS »
aslında bu konuyla alakalımı bilmiyorum ama çok merak ediyorum. burdaki kadınlar çarşaf a girmek için önce dua lazım gibi birşeyler söylüyorlar ve duadan sonrada birdaha çarşafsız gezilmeyeceğini vurguluyorlar. bu nasıl birşey bileniniz varsa anlatırsa çok sevinirim.

Çevrimdışı :)sevde:)

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 222
Çarşaftan Pardesüye...
« Yanıtla #8 : Ekim 18, 2008, 12:19:08 ÖÖ »
benim biraz olsada bilgim var elifsu kardeşim....çarşaf salavatlarla giydiriliyoo....ayrıyetten bir duası yok diye biliyorum...giyerken şu niyetle giyerse çarşafım kefenim olur inşallah çarşafıda tabii olur bir ömür boyu üzerinde....çarşafsız gezilmeyecek derken haram  kişilerin karşına çarşafız çıkılmayacağı söz konusudur...ailede anne eğer çarşaflı ise zordur bu durm tabi siyah ferace siyah başörtü ile dolanabilir ama çarşafla dursa daha iyi olur....


gelelim fatih akça kardeşimize....ahzap 59 . ayetin mealini açıklayalım ....ayetin iniş sebebi medinenin münafıkları kadınlara laf atarak eziyet ediyorlardı....niçin müslüman kdınları rahatsız ediyorsunu denildiğinde münafıklar biz bunu yalnızca köle  kadınlara yapıyoruz dediler..Allah  hür iffetli kadınların diğerlerinden ayırt edilmemeleri için bu ayeti indirdi...

ayette allah mümin kadınlara dışarı hacet için çıktıklarında yüzlerini başlarının üzerinden öertmelerini yalnızca bir gözlerini açmalarını emretmiştir....el yüz avret değildir demekle bunları açmak manası da kast edilmemiştir...genç bir kadın erkekler arasında yüzünü açması men edilir...çünkü bu durmda fitne söz konusudur...çünkü yüzü açık kadına şehvetle bakılır....

halkın çarşafa karşı tedirginliğinin asıl sebebi onun kuran tarafından emredilmediğini bilmemektedirler....

herkes tesettürün kuranın bir meri olduğunu biliyor fakat onlar yalnızca baş öertmenin yeterli olduğunu sanıyorlar....

Çevrimdışı derya61

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 527
  • Cinsiyet: Bayan
Çarşaftan Pardesüye...
« Yanıtla #9 : Ekim 18, 2008, 12:44:20 ÖS »
maşaallah ne güzel Allah daim etsin hayırlı zamanlarda bizlerede nasip etsin

Çevrimdışı :)sevde:)

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 222
Çarşaftan Pardesüye...
« Yanıtla #10 : Ekim 18, 2008, 01:01:15 ÖS »
maşaallah ne güzel Allah daim etsin hayırlı zamanlarda bizlerede nasip etsin

amin ecmain ....bütün kardeşlerime nasip eder inşallah....

Çevrimdışı hakkinihelalet

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 2752
  • Canim Oğlum
Çarşaftan Pardesüye...
« Yanıtla #11 : Ekim 18, 2008, 01:39:52 ÖS »
maşaallah ne güzel Allah daim etsin hayırlı zamanlarda bizlerede nasip etsin

amin ecmain ....bütün kardeşlerime nasip eder inşallah....

amin insALLAH...

Çevrimdışı musalli

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 4058
Çarşaftan Pardesüye...
« Yanıtla #12 : Ekim 18, 2008, 02:13:39 ÖS »
ayette allah mümin kadınlara dışarı hacet için çıktıklarında yüzlerini başlarının üzerinden öertmelerini yalnızca bir gözlerini açmalarını emretmiştir....el yüz avret değildir demekle bunları açmak manası da kast edilmemiştir...genç bir kadın erkekler arasında yüzünü açması men edilir...çünkü bu durmda fitne söz konusudur...çünkü yüzü açık kadına şehvetle bakılır....

halkın çarşafa karşı tedirginliğinin asıl sebebi onun kuran tarafından emredilmediğini bilmemektedirler....

Sevde kardesim yazdiklariniz cok yabanci geldi bana.. Hangi ayeti kerimemizde yuzlerimizi ortmemizi ve yalnizca tek gozun acik kalmasini emretmistir..Kardesinizi bilgilendirirseniz sevinirim..

Çevrimdışı :)sevde:)

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 222
Çarşaftan Pardesüye...
« Yanıtla #13 : Ekim 18, 2008, 05:35:16 ÖS »
ayette allah mümin kadınlara dışarı hacet için çıktıklarında yüzlerini başlarının üzerinden öertmelerini yalnızca bir gözlerini açmalarını emretmiştir....el yüz avret değildir demekle bunları açmak manası da kast edilmemiştir...genç bir kadın erkekler arasında yüzünü açması men edilir...çünkü bu durmda fitne söz konusudur...çünkü yüzü açık kadına şehvetle bakılır....

halkın çarşafa karşı tedirginliğinin asıl sebebi onun kuran tarafından emredilmediğini bilmemektedirler....

Sevde kardesim yazdiklariniz cok yabanci geldi bana.. Hangi ayeti kerimemizde yuzlerimizi ortmemizi ve yalnizca tek gozun acik kalmasini emretmistir..Kardesinizi bilgilendirirseniz sevinirim..



hemen efendim tabii kardeşim....



“Ey Peygamber! Zevcelerine, kızlarına ve müminlerin kadınlarına söyle: ( başlarını ve yüzlerini kapatacak şekilde ) cilbablarının (dış örtülerinin) bir kısmı ile üzerlerini sıkıca örtsünler. Bu, onların (hür ve iffetli olduklarının) bilinip incitilmemeleri için daha elverişlidir. Allah, gafûrdur (mağfiret eder), rahîmdir (merhamet eder).”
Ahzab : 59

1- Sebebi nüzul : Medinenin fasıkları (münafıkları) kadınlara laf atarak onlara eziyet ediyorlardı. “Niçin müslüman kadınları rahatsız ediyorsunuz” denildiği zaman, “biz bunu yalnızca köle kadınlara yapıyoruz” diyorlardı. Allahü teala hür iffetli kadınların diğerlerinden ayırt edilmeleri için bu ayeti indirdi. (İbni kesir, Dürrül mensur) bu ayet tesettürün iddia edildiği gibi esaret değil, kadınların hürriyet ve asaletinin ifadesi olduğunuda gösterir.
2- Ayette geçen cilbabın tarifleri:
a) Baştan aşağı örten çarşaf, ferrace, car gibi dış elbisenin adıdır
b) Kadınların elbiselerinin üstüne giydikleri her çeşit giysidir.
c) Tepeden tırnağa örten giysidir. Kadınların tesettür ettikleri her türlü elbise ve başka şeylerdir.
d) Çarşaf ve peçedir. (elmalı. C:6-s:337)
e) Vehbi efendi nur suresinin 31. ayetini tefsir ederken şöyle der “ hatunların zinetini setriçin çarşaf örtünmeleri lazım ve vacib olduğu bu ayetten sarahaten müstefad olan fevaid (istifade edilen faideler) cümlesindendir” (Hülasatül Beyan : c: 9.s:3719)
3- cilbabı giyme tarzı :
1- İbni abbas (r.a) yukarıda mealini verdiğimiz Ahzab suresinin 59. ayeti hakkında şöyle demiştir “Allah mü’min kadınlara bir hacet için dışarı çıktıklarında yüzlerini başlarının üzerinden cilbablarıyla örtmelerini ve yalnızca bir gözlerini açmalarını emretmiştir. (Taberi, İbni Kesir, Suyuti Dürrül Mensur Ve Sabuni)
2- İbni Sirin şöyle demiştir : bu ayeti (tabiinin büyük alimlerinden) Abidetüs-selmaniden sordum. Elbisesiyle başını, yüzünü örterek, sol gözünü açarak, hareketleriyle nasıl olacağını gösterdi. (Suyuti Dürrül Mensur, İbni Kesir )3- İbni abbas ve Katade şöylede demişlerdir : Alnının üzerinden bağlar, diğer ucunu da burnunun üzerinden bırakır. Gözleri görünse de bu hal onun göğsünü ve yüzünün büyük bir kısmını örter. Hasanı Basri ise “yüzünün yarısını örter” demiştir. (Tefsiri Kurtubi ve İbni Kesir)
4- Tefsiri Beyzavi : Bir hacet için dışarı çıktıklarında çarşaflarıyla bedenlerini ve yüzlerini örtsünler. (c: 2-s:252)
5- Ebul Ferec İbnül Cevzi : başlarını ve yüzlerini örtsünler. (Zadül Mesir. C:6-s:422)
6- Tefsiri Celaleyn : Cilbab kadının bütün vucudunu örten örtüdür. Hacetleri için dışarı çıkarken bir kısmıyla yüzlerini örterler, ancak bir gözlerini açıkta bırakırlar.
7- Sahabe ve tabiin döneminden sonra gelen bütün büyük müfessirler de bu ayeti (yukarıda geçtiği gibi) aynı şekilde tefsir etmişlerdir. (Tefhimül Kur’an: c:4.s:459)
8- Tefsirlerin izahlarından anlaşılacağı üzere : cilbabı örtmekte iki şekil vardır. Birisi kaşlarına kadar başını örttükten sonra büküp yüzünü de örtmek ve yalnız tek bir gözünü açık bırakmak. İkincisi de alnının üzerinden sıkıca sardıktan sonra burnunun üzerinden dolayıp, gözlerini ikisi de açık kalsa bile yüzün büyük bir kısmını ve göğsü tamamen örtmüş bulunmaktır. (Elmalı : c:6-s:338)

4- Cilbabın tatbik şekli :
1- Ümmü Seleme (ra) şöyle demiştir : cilbab ayeti nazil olduğunda ensar kadınları üzerlerine siyah elbiseler giyerek öyle bir ağırbaşlılıkla çıkmışlardı ki; başları üzerinde kuşlar varmış gibi idi. (Elmalı : c.6-s.338, Kurtubi)
2- Hz. Aişe (r.a)de şöyle demiştir : Ensar kadınlarına Allah rahmet etsin. Cilbab ayeti indiği zaman mırtılarını yardılar, onunla başlarını sardılar da Resulullah (asv) arkasında öyle namaz kıldılar ki, sanki başlarında kargalar varmış gibi idi. (Elmalı : c.6-s.338) (mırtı bir çeşit kumaştır)
3- Hz. Aişe (r.a) nın cilbabıyla yüzünü örttüğüne dair buharide bir rivayette vardır.
4- Rivayetlerden anlaşıldığına göre peygamberimiz (asv) döneminde peçe takan kadınlar bile vardı. (Bütün Yönleriyle Asrı Saadet: c.4.s.356)
5- Müslüman ahalide günümüze gelinceye kadar yukarıdaki kur’anın emri ve onun izahları muvacehesinde hareket etmişlerdir. Elmalı yukarıdaki cilbabın sarma şeklinin birincisini, yani yalnızca bir gözü açık bırakmayı tarif ederken “bizler yetiştiğimiz zaman memleketlerimizde annelerimizin tesettür tarzı bu idi” der. İkincisini anlatırken de “ 1310 da İstanbula geldiğim zaman İstanbul hanımları bir peçe ilave edilmek ve elde açık şemsiye bulunmak şartıyle tesettür tarzları da buydu” der. . (Elmalı : c.6-s.338)
6- Hülasa : Çarşaf, luzumsuz, gereksiz bir takva değil kur’anın emridir. Başta sahabeler olmak üzere Ümmeti Muhammedde şimdiye kadar bu emre imtisal edegelmişlerdir. Günümüzdeki hanımlarda “kınayan kimsenin kınamasından korkmazlar” ayeti mucibince bu emre imtisal etmelidirler. Fakat başkalarına bu hakikatı anlatır veya tavsiye ederken karşıdaki muhatabın durumunu da gözönünde bulundurmak gerekir.

Mesele :
Burada şöyle bir itiraz akla gelebilir : “Görünen kısmı müstesna, zinetlerini göstermesinler.” (Nur: 31) ayetinde görünen kısımdan kasıd ülemanın cumhuruna göre eller ve yüzdür. Buna göre eller ve yüz avret değildir ve örtmeye gerek yoktur. Halbuki yukarıdaki açıklamalarda, dışarı çıkarken kadının yüzünü de örtmesi lazım geldiği anlatılıyor. Bu ise bir çelişkidir.
Elcevap: Ayetteki ibaha ve ülemanın “el ve yüz avret değildir” ifadesi, kadının evinden dışarı çıkarken yüzünü açmasına bir cevaz vermiyor. Bu hususta ülema el ve yüzün açılmasıyla ilgili şunlarıda söylemiştir:
1- El-yüz avret değildir demekle bunları açmak gerekir manası kastedilmemiştir. Bazı haller ve zamanlarda bunları örtmede zorluk olduğu için şeriat bunda ruhsat göstermiştir. Fakat bu ruhsat daimi değil, bazı hallerle kayıtlıdır.
2- İbadet esnasında (ihram, namaz gibi durumlarda) kadın el ve yüzünü açar. (Beyzavi, Makalatı Kevseri)
3- Mahkemede şahitlik, dünürlük, tedavi gibi sebeplerle kadın el ve yüzünü açabilir. (Razi (mefatihül gayb), Elmalı)
4- Ülemanın kadının el ve yüzünü açmasına verdiği cevaz fitne olmadığı zamanlarla mukayyeddir. Fitne korkusu olduğu takdirde kadının yüzünü örtmesi emredilir. (Makalatı kevseri : 309, Tefsiri Kurtubi, Tefsiri Celaleyn)
5- Genç bir kadının erkekler arasında yüzünü açması men’ edilir. Çünkü bu durumda fitne söz konusudur. Yahut şehvetle bakmak söz konusudur. Bunun manası şudur : böyle bir kadın erkeklerin yüzünü görüp, fitne meydana gelir korkusuyla yüzünü açmaktan alıkonulur. Çünkü yüzü açık olan kadına şehvetle bakılır. (Zuhayli:c.1.s.458, İbni Abidin Tercemesi: c.2.s.113) Günümüz geçmiş asırlarla mukayese edilemeyecek kadar fitneli bir zamandır. Ülemanın kendi asırları için söyledikleri şey bizim için muzaaf bir durumdur.


Halkın çarşafa karşı tedirginliğin asıl sebebi, onun Kuran tarafından emredildiğini bilmemektir. Herkes tesettürün Kuranın bir emri olduğunu biliyor. Fakat onlar, yalnızca baş örtmenin yeterli olduğunu zannediyorlar. Delilli ispatlı bir şekilde çarşafın kuranın emri olduğu anlatılırsa bu tedirginlik büyük ölçüde kırılabilir (inşaallah).


 ve ben kardeşime kaynaklarıyla birlikte anlatmaya çalıştım .....buyur musalli kardeşim yorum senin...
« Son Düzenleme: Ekim 18, 2008, 05:38:58 ÖS Gönderen: :)sevde:) »

Çevrimdışı :)sevde:)

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 222
Çarşaftan Pardesüye...
« Yanıtla #14 : Ekim 18, 2008, 05:48:25 ÖS »
kadınlara çarşafı farz kılan cilbab ayeti nazil olunca, başta Peygamber Efendimiz (asm)'ın ezvac-ı tahiratı olmak üzere, bütün sahabe-i kiramın hanımları ve on¬lardan sonra gelen bütün Müslümanların hanımları, Üstad Bediüzzaman Hazretlerinin ifadesiyle, bin üç yüz elli sene bo¬yunca bilfiil çarşafa bürünmüşlerdir. Ancak, kılık-kıyafet inkılâbı ile beraber, Kur'ân-ı Azîmüşşân'ın kadınlara farz kıldığı bu tesettür-i şer'i olan çarşaf kaldırıldı


Hem Ahzab Suresi 59. ayet-i kerimesindeki cilbab ayeti; tesettürün keyfiyetini, manto ve başörtüsünün şer'i bir tesettür olmadığım gayet açık bir şekilde beyan ettiği halde; bu asırdaki ekser insanlar gaflet, iğfal, gelenek, görenek ve cehalet gibi sebeblerle böyle bedihi bir mes'elede bile aldanmakta; hatta geniş bir mantonun da tesettür yerine geçebileceğini iddia etmektedirler. Onların temeldeki hataları, ayetin sadece" setr-i avret"i emrettiğini zannetmeleridir. Hâlbuki ayet, setr-i avretle beraber, asıl setr-i zîneti emretmektedir.

 

Seo4Smf 2.0 © SmfMod.Com | Smf Destek