Notice: Trying to access array offset on value of type null in /home/tsstfrm/public_html/Sources/Load.php on line 2074

Notice: Trying to access array offset on value of type null in /home/tsstfrm/public_html/Sources/Load.php on line 2074

Notice: Undefined index: googletagged in /home/tsstfrm/public_html/Sources/GoogleTagged-Integrate.php on line 35
Istihare Namazi

Gönderen Konu: Istihare Namazi  (Okunma sayısı 6341 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı 66_hulya

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 1090
  • Cinsiyet: Bayan
  • YaLaN DuNyA
Istihare Namazi
« : Temmuz 20, 2008, 02:33:54 ÖÖ »
Hayır dileme, yapmak istediği bir şeyin kendisi hakkında hayırlı olup olmadığını anlamak için iki rekât namaz kılıp dua ederek rüyasında manevî bir işaret almak amacıyla uykuya yatma.

Bir iş yapılmak istenildiğinde istihâre yapmak menduptur. Hz. Peygamber, Ashab-ı kirama önemli işlerinde istihâreye başvurmalarını telkin buyurdu. Câbir (r.a)'den şöyle dediği nakledilmiştir: "Resulullah (s.a.s) bütün işlerinde, Kur'an'dan sure öğretir gibi istihâreyi de öğreterek şöyle derdi: "Sizden biriniz bir ise niyetlendiği zaman farzın dışında iki rekât namaz kılsın ve şöyle desin: "Allâhümme estehiruke bi ilmike ve estakdiruke bi kudretike ve es'elüke min fadlike'l-azim. Fe inneke takdiru ve lâ akdiru ve ta'lemu ve lâ a'lemu ve ente allâmu'l guyûb. Allâhümme inkünte ta'lemu enne hâza'l-emre hayrun li fi dini ve meâşi ve âkıbeti emri tev âcili emri ve âcilihi. Fekdurhu li ve yessirhu li summe bârik li fihi. Ve in künte ta'lemu enne hâza'l-emre şerrun li fi dini ve maâşi ve âkıbeti emri ev âcili emri ve âcilihi f'asrifhu anni va'srifni anhu ve'kdur li el-Hayra haysü kâne. Sümme ardihi bihi" (Buharî, Teheccüt, 25, Deavât, 49, Tevhid, 10; Tirmizi, Vitr, 18; İbn Mace, Akâme, 188; Ahmet b. Hanbel, III, 344).

İstihare duasının anlamı: "Allah'ım yapmayı düşündüğüm su işin işlenmesinden yahut terkinden hangisinin hayırlı olduğunu bana ilminle kolaylaştır. Kudretinle senden güç istiyorum. &nin büyük fazlından ihsan buyurmanı dilerim. Şüphesiz senin her şeye gücün yeter; benim gücüm yetmez. Sen bilirsin, ben bilemem. Sen şeyi çok iyi bilensin, Allah'ım. Eğer bu işi dinim, yaşayışım ve işimin sonucu veya dünya veya ahiretimin sonucu bakımından benim için hayırlı olduğunu bilirsen o işi bana takdir et, kolaylaştır ve onu bana mübarek kıl. Eğer bu işi; dinim, yaşayışım ve işimin sonucu veya dünya veya ahiretimin sonucu bakımından benim için şer olarak bilirsen, onu benden, beni de ondan uzak eyle. Nerede olursa olsun benim için hayır olanı takdir et. Sonra da beni bu hayırla hoşnut buyur"

Sa'd b. Ebi Vakkas'tan, Resulullah (a.s)'in şöyle buyurduğu rivayet edilir: "Âdem oğlunun Allah'tan hayır dilemesi (istihâresi) saâdetindendir. Allah'ın hükmüne razı olması da saâdetindendir. Allah'tan hayır istemeyi terketmesi ise onun bedbaht olmasındandır. Allah'ın hükmüne razı olmaması da, Âdemoğlunun bedbahtlığındandır" (Ahmed b. Hanbel, I, 167; Tirmizi, Kader, 15).

İstihâreden önce veya sonra, gerekli istişareler yapılır ve o iş hakkında karar verilir Kur'ân-ı Kerîm'de şöyle buyurulur: "İş konusunda onlarla istişare yap. İstişareden sonra o isi yapmaya tam olarak karar verince, artık Allah'a dayan ve güven" (Ali İmrân, 3/159). İstihare hadisi İbn Mes'ud, Ebû Eyyûb el-Ensârî, Ebû Bekir, Ebû Saîd, el-Hudrî, Sa'd b. Ebi Vakkas, Abdullah b. Abbas, Abdullah b. Ömer, Ebû Hureyre ve Enes b. Mâlik gibi büyük sahabilerden nakledilmiş, bu rivayetleri senetleriyle birlikte, Buhârî, şârihi Aynî, "Umdetu'l-Kâri" adlı şerhinde tek tek zikredilmiştir. Rivayetler arasında bazı metin farklılıkları vardır.

Enes b. Mâlik'ten gelen rivayet istihâreyi teşvik eder. Bu hadîs şöyledir: "İstihare yapan kimse hüsrâna uğramaz, istihare eden pişman olmaz, iktisatlı davranan kimse de muhtaç duruma düşmez" (Tecrid-i Sarih Tercümesi, Ankara 1985, IV, 135).

İstihâre namazında nelerin okunacağı hadisle sabit değilse de, birinci rekâtta Fatiha'dan sonra Kâfirun, ikinci rekâtta ise, İhlâs sûrelerinin okunması güzel görülmüştür. Nevevî bunu müstehab görür. İmam Gazzalî de bu sûrelerin okunması gereğinden İhya'da söz etmiştir. İbn Ömer'in şöyle dediği nakledilmiştir: "Resulullah (s.a.s)'i bir ay süreyle izledim, sabah namazının sünnetinde, Kâfirun ve İhlas sûrelerini okurlardı. Gazzâlî'nin bu gibi hadislerden mülhem olarak, istihâre namazında da benzer kıraati uyun gördüğü söylenebilir.

İstihare namazından sonra, istihare duası okunur ve istenilen şeye niyet edilerek, Kıbleye dönülmek suretiyle yatılır. Böylece istihareye üç veya yedi geceye kadar devam edilebilir. Çünkü Hz. Peygamberin bazı duaları üç defa tekrar ettiği, hatta Enes b. Malik'e istihâreyi yediye kadar tekrar etmeyi telkin buyurduğu nakledilir (Tecrid-i Sarih Tercümesi, IV, 142, 143).

İstihâre, iyiliği veya kötülüğü kestirilemeyen bir iş hakkında sözkonusu olur. Hayırlı ve sevaplı olduğu kesin olarak bilinen bir konuda istihâreye gerek kalmaz. İstihâre namazı, kerâhat vakitleri dışında her zaman kılınabilir. Çünkü hadiste vakit belirtilmemiştir.
« Son Düzenleme: Nisan 07, 2010, 05:05:34 ÖS Gönderen: gözyaşı »

Çevrimdışı hawa

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 81
  • Cinsiyet: Bayan
Istihare namazi
« Yanıtla #1 : Temmuz 21, 2008, 05:40:14 ÖS »
Allah razı olsun canım .

Çevrimdışı 66_hulya

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 1090
  • Cinsiyet: Bayan
  • YaLaN DuNyA
Istihare namazi
« Yanıtla #2 : Temmuz 23, 2008, 01:08:37 ÖÖ »
amin insallah Allahim sizlerdende razi olur

Çevrimdışı XAŞİF

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 463
  • Cinsiyet: Bay
  • SEN NE GÜZEL BİR DUYGUSUN
Istihare namazi
« Yanıtla #3 : Ocak 29, 2009, 09:42:43 ÖS »
kardeşlerim önemli bir konu

*“Ben istihare namazı kılmıştım. Sonuç olarak da yeşil gördüm biraz karışık rüyaydı ama sonra da siyah beyaz bir fön makinesi gördüm. Ben bir anlam veremedim. Bu renklerin beyazı hayır siyahı ise şer olduğunu biliyorum. Nasıl karar vermeliyim? Hayırlı mı değil mi diye. Bana yardımcı olursanız sevinirim. Acele bekliyorum.”
Bir iş yapmaya karar verdiğimizde ALLAH’tan hayırlısını isteriz. Aslında istihare budur.
Bir şeyin hayırlısını isterken iki rekât namaz kılmayı ve duâ yapmayı Resûlullah Efendimiz (asm) tavsiye buyurmuştur. Nazar ve niyet dünyevî olmamalıdır; aksi halde namazı kökten iptal eder. Bu namaz diğer namazlar gibi sırf ALLAH rızası için kılınmalı ve sonuçta her hangi bir faydadan çok ALLAH’ın rızası gözetilmelidir. Çünkü kendisi başlı başına bir ibadet olduğundan neticesi rıza-i Hak’tır. Meyvesi ve faydaları uhrevîdir.1 Hükmü sünnettir.
Cabir b. Abdullah’tan (ra) rivayet edilen bir hadîste Peygamber Efendimiz (asm) şöyle buyurmuştur: “Sizden biriniz bir işe kalben azmettiğinde farzın dışında iki rek’at namaz kılsın ve şöyle duâ etsin: ‘ALLAH’ım! İlmine güvenerek Senden hakkımda hayırlısını istiyorum. Kudretinle bana güç vermeni istiyorum. Sonsuz lütfunla bana hayır vermeni istiyorum. ALLAH’ım! Senin her şeye gücün yeter; ama ben güçsüzüm! Sen her şeyi bilirsin; ama ben bilmem! Sen her gizli şeyi şuurumuzdan her uzak olan şeyi pek yakından bilirsin Sen Allâmü’l-Guyûb’sun. ALLAH’ım! İstediğim bu şey (burada istenen şey ismen de zikrolunabilir) Senin ilminde benim dinime dünyama hayatıma geleceğime âhiretime sonuma hayırlı ise bunu bana takdir et ve kolaylaştır! Eğer bu iş Senin ilminde benim dinim hayatım sonum dünyam ve âhiretim için şerli ise onu benden beni de ondan uzaklaştır; beni vazgeçir! Her nerede hayır varsa onu bana nasip et. Benim için hayır takdir eyle. Sonra da beni o hayırdan hoşnut ve razı eyle!”2 Bu duâyı namazdan sonra Türkçe olarak yapmak mümkündür.
Bir iş hususunda kararsız kaldığımızda işin sonucunun bizim için hayır mı-şer mi getireceğini kestiremediğimizde işin iyi veya kötü olacağından emin olamadığımızda sâlim düşünceler ve istişareler sonucunda sağlıklı bir karara ulaşamadığımızda Cenâb-ı Hakk’ın kalbimizi hayırlı olana yönlendirmesini ve kalbimizi yatıştırmasını istemek ve ALLAH Teâlâ’dan hayır dilemek için istihare namazı kılarız. Bediüzzaman Hazretlerinin dua ve ibadette tespit ettiği temel prensipler çerçevesinde söylemek gerekirse3; Cenâb-ı Hak’tan “hayır” istemeye ihtiyaç duyduğumuz anlar—gece veya gündüz fark etmez—istihare namazının hususî vakitleridir.
Fakat salim düşünceyi ve istişareyi çiğneyip geçmemelidir. Bir işin bize hayır mı-şer mi getireceğini az çok sezgilerimizle salim aklımızla sağlıklı düşüncelerimizle; bu olmadığında bilenlere danışarak büyüklerle veya uzmanlarla ya da güvendiğimiz kimselerle istişare ederek ve görüşerek tahmin etmemiz mümkündür. Bu yollar öncelikle denenmelidir. İstihare namazını hâşâ fala bakar gibi kılmak veya fal gibi kabul etmek caiz değildir. Sonuç vermez.
İstihare namazını kıldıktan sonra kalbimizde bir yatkınlık kararımızda bir ferahlık ve rahatlık içimizde işin hayırlı olabileceğine dair bir genişlik ve ümit doğarsa ALLAH’a güvenerek o işe “Bismillah” der ve ilk adımı atarız. Eğer içimizden sıkıntı ve darlık geçmez ise kararsızlık hâli devam ederse hayırlı olacağından emin olmama durumu sürerse gönlümüz hâlâ yatışmamışsa istihare namazını tekrar kılar ve ALLAH’a tekrar duâ ederiz. Böylece yedi defaya kadar istihare namazının kılınabileceğine dair Peygamber Efendimiz’den (asm) rivayet vardır.4 İç sıkıntımız yine de geçmez ise bu işin olumsuz ve hayırsız olacağına yorumlarız.
İstihare namazında okunan özel bir sûre rivayet edilmemiştir. ALLAH rızası için istihare namazı kılmaya niyet edilir her hangi iki rek’atli bir namaz gibi kılınır ve duâ yapılır. İbn-i Ömer’in Peygamber Efendimiz’in (asm) “dünya ve içindekilerden daha hayırlı bulduğu” sabah namazının sünnetinde genellikle “Kul yâ eyyühe’l-kâfirûn” suresi ile “Kul hüve’llâhü ehâd” sûrelerini okuduğunu rivayet etmesi üzerine; başta İmam-ı Gazalî olmak üzere bazı âlimler istihare namazında da bu sûrelerin okunmasının daha faziletli olacağına hükmetmişlerdir.5
İstihare namazı kılındıktan sonra uykuya yatılacak ve rüya beklenecek diye bir şart yoktur. Bunlar daha sonra ilâve edilmiş ve söz gelişi rüyada beyaz veya yeşil görülürse hayra; siyah veya kırmızı görülürse şerre işaret sayılmıştır.
Ancak Peygamber Efendimiz (asm) bilhassa “namazdan sonra kalpten geçen mânânın ve oluşan kararlığın” hayra yorumlama açısından önemli olduğunu bildirmiştir.6
Dipnotlar:
1- Lem’alar s. 136. 2- Buhârî Teheccüd 4/598. 3- Sözler s. 287. 4- Tecrit Terc. 4/143. 5- İhya 1/566. 6- Tecrit Terc. 4/143.
Başkası adına istihare yapılır mı?
Yazar Mehmet Paksu “Başkasının adına istihare yapılır mı? Ben birisinin adına istihare yaptım ama rüyada bir şey göremedim” diyen okurunur sorusunu şöyle yanıtladı:
İstihare Allah’tan hayır dilemek demektir. Yani yapılacak bir işin iyi mi kötü mü olduğunu anlamak ve kalbinin o meseleye yatışmasını Allah’tan dilemek tir. Ama istihareden önce istişare yapılması o konu hakkında başkasının görüş ve düşüncesinin alınması gerekir. Peygamberimiz “İstihare eden kimse zarar görmez istişare eden pişmanlık duymaz iktisatlı yaşayan da geçim sıkıntısı çekmez” buyurmuştur. İstihare Peygamberimizin tavsiye ettiği bir duâ şeklidir. Peygamberimiz Sahabilere Kur’ân’dan bir sûre öğretir gibi istiharenin yapılışı ve duasını öğretirdi. İstihareyi yaptıktan sona kalbi hangi tarafa yönelirse ona göre davranmalıdır. Gerektiğinde istiharenin 7 sefer tekrar edilmesi tavsiye edilmiştir. Ama tekrar etmeye zaman yoksa “Allah’ım hakkımda hayırlı olan ne ise onu nasip et. Beni kendi halime bırakma.” Bazı kitaplarda istihare duasından sonra o niyetle rüyaya yatılması da geçer. Sünnetin kendisinde böyle bir şey olmasa da bir sakıncası yoktur. Ama başkası adına istihareye yatılması diye bir uygulama Peygamberimizin zamanında ve sahabe döneminde yoktu. Daha sonra bazı tasavvuf ehli arasında yaygınlaşmıştır. Bunun yerine en isabetli olanı kişinin kendisinin bu sünneti yapması ve Allah’tan bizzat kendisinin dilekte bulunmasıdır.
Bugün
İstihare “hayırlı olanı istemek” anlamına gelir. İnsanlar kendileri için önemli olan bir karar verecekleri veya bir seçim yapacakları zaman bazan belki eldeki verilerin yetersizliği sebebiyle veya çeşitli sebeplerle dünya ve ahiret baımından kendileri için hangi seçimin hayırlı olacağını kestiremezler ve bunu bilmek için çeşitli çarelere başvururlar. Mesela Peygamber imiz’in nübüvetle görevlendirildiği sıralarda Araplar’dan bir kimse yolculuğa şıkmak istendiğinde bu yolculuğun kendisi için hayırlı olup olmadığını anlamak için fal oklarına başvururdu. Peygamberimiz bu adeti kaldırarak onun yerine istihareyi getirmiş ve şöyle buyurmuştur: (1)
” Biriniz bir iş yapmaya niyetlenince farzın dışında iki rek’at namaz kılsın ve şöyle desin: Ey ALLAHım ilmine güvenerek senden hakkımda hayırlısını istiyorum gücüme güç katmanı istiyorum. Sınırsız lutfundan bana ihsan etmeni istiyorum gücüme güç katmanı istiyorum. Ben bilmiyorum ama sen bilyorsun ben güç yetremem ama sen güç yetirirsin. Ey ALLAHım! Yapmayı düşündüğüm bu iş benim dinim dünyam ve geleceğim açısından hayırlı olacaksa bu işi benim hakkımda takdir buyur onu bana kolaylaştır uğurlu ve bereketli eyle. yok eğer benim dünyam ve geleceğim için kötü ise onu benden beni ondan uzaklaştır. Ve hayırlı olan her ne ise sen onu takdir et ve beni hoşnut ve mutlu eyle!”
« Son Düzenleme: Ocak 29, 2009, 09:49:57 ÖS Gönderen: musalli »

Çevrimdışı ceylin

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 1689
  • Cinsiyet: Bayan
Istihare namazi
« Yanıtla #4 : Şubat 23, 2009, 02:45:18 ÖÖ »
Bugün yapmayı planladığım birşey :)
 Allah razı olsun kardeşim...
« Son Düzenleme: Şubat 23, 2009, 02:45:40 ÖÖ Gönderen: ceylin »

Çevrimdışı ceylin

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 1689
  • Cinsiyet: Bayan
Istihare namazi
« Yanıtla #5 : Şubat 23, 2009, 02:49:19 ÖÖ »
Allah razı olsun...

Çevrimdışı 66_hulya

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 1090
  • Cinsiyet: Bayan
  • YaLaN DuNyA
Istihare namazi
« Yanıtla #6 : Şubat 23, 2009, 11:07:42 ÖS »
Bugün yapmayı planladığım birşey :)
 Allah razı olsun kardeşim...


amin sag ol kardesim sendende

insallah hayirlara vesile olur sonuc

Çevrimdışı YOLCU

  • ÜST YÖNETİCİ
  • *
  • İleti: 6397
Istihare namazi
« Yanıtla #7 : Nisan 01, 2009, 09:13:51 ÖÖ »
 :-\  :-\  :-\

 

Seo4Smf 2.0 © SmfMod.Com | Smf Destek