Notice: Trying to access array offset on value of type null in /home/tsstfrm/public_html/Sources/Load.php on line 2074

Notice: Trying to access array offset on value of type null in /home/tsstfrm/public_html/Sources/Load.php on line 2074

Notice: Undefined index: googletagged in /home/tsstfrm/public_html/Sources/GoogleTagged-Integrate.php on line 35
İnsanın Arza Halife Olmasında En Büyük Esas.

Gönderen Konu: İnsanın Arza Halife Olmasında En Büyük Esas.  (Okunma sayısı 1441 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı husrev_06

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 313
  • Cinsiyet: Bay
İnsanın Arza Halife Olmasında En Büyük Esas.
« : Ağustos 03, 2008, 12:14:10 ÖÖ »
 İrade;“İstek, arzu. Dileme”


Cüz-i irade; “İki ayrı fiile birlikte taallûk edemeyen irade”

İnsanın arza halife olmasında en büyük esas: Cüz-i irade.

Meyvelerini vermekte hiçbir tercihe sahip olmayan ağaç, yörüngesinde dönmeye mahkûm dünya, yerinden kıpırdayamayan bir dağ, istediği renge bürünemeyen çiçek, uysal olamayan aslan, bal veremeyen ipek böceği...

İşte küllî bir iradenin emri altında vazifelerini yerine getiren bunca mahlûkun başına İlâhî takdir, bir halife tensip buyurdu: İnsan.

Ona bir cüz-i irade verdi. İradesiz kâinatın bu iradeli meyvesine dilediği mesleği seçme, arzu ettiğini yiyip içme, istediği menzillerde dolaşma ve hepsinden önemlisi kendisine inanıp inanmama, ibadet edip etmeme hürriyeti tanıdı.

Böylece her biri ayrı bir yöne giden, farklı tercihlerde bulunan, değişik şeylerden zevk alan insanlar çıktı ortaya. Ve Üstad Bediüzzaman’ın ifadesiyle “insanın bir ferdi, sair hayvanatın bir nev’i hükmünde” oldu.

Bülbül ve pars, birbirinden ne kadar uzak iki hayvan nev’î. Ama insanın bülbülü daha tatlı ötüyor ve insanın parsı daha yırtıcı.

Koyun ve yılan... Birinin sütüne doyulmaz diğerinin zehrinden kaçılır. Ama insanın ilmi sütten daha tatlı ve sapık fikirler zehirden daha zararlı.

Bütün bu farklılıklar “Dünya âhiretin tarlasıdır” hadis-i şerifinin hükmüne göre cennet ve cehennemde muhtelif meyveler verecekler.

Bütün bu acı ve tatlı meyvelerin köküne indiğimizde karşımıza cüz-i irade çıkar.

Nur Külliyatı’nda insanın İlâhî isimlere üç cihetle ayna olduğu izah edilir. Bunlardan biri de “İnsana verilen nümûneler nev'inden cüz'î ilim, kudret, basar, sem, mâlikiyet, hâkimiyet gibi cüz'iyat ile kâinat Mâlikinin ilmine ve kudretine, basarına, sem'ine, hâkimiyet-i rububiyetine âyinedarlık” etmektir. İşte insan nasıl o azıcık kuvvetini ölçü alarak kâinattaki bütün faaliyetlerin İlâhî bir kudretle icra edildiğini anlıyorsa, cüz-i iradesini de aynı şekilde de ölçü yapıyor ve bu âlemdeki hadsiz faaliyetlerin birlikte irade edilmesiyle kendini hissettiren mutlak ve sonsuz bir iradeyi uzaktan uzağa tefekkür edip hayran kalıyor.....


« Son Düzenleme: Temmuz 18, 2009, 02:44:06 ÖS Gönderen: kuzu »

Çevrimdışı musalli

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 4058
İnsanın arza halife olmasında en büyük esas.
« Yanıtla #1 : Ağustos 04, 2008, 02:08:22 ÖS »
İşte küllî bir iradenin emri altında vazifelerini yerine getiren bunca mahlûkun başına İlâhî takdir, bir halife tensip buyurdu: İnsan.

yaziyi okurken bu cumlede duraksadim ve insan kelimesi yutkunmama neden oldu..

Risaleyi nurdan su soz yadimi zorladi ;

Nefs-i emmare, tahrip ve ser cihetinde nihayetsiz cinayet isleyebilir. Fakat, icad ve hayrda iktidarı pek azdir ve cuzidir. Evet, bir haneyi bir gunde harab eder; yuz gunde yapamaz. Lakin, eger enaniyeti biraksa, hayri ve vucudu tevfik-i İlahiyeden istese, ser ve tahripten ve nefse itimaddan vazgecse, istigfar ederek tam abd olsa, o vakit sirrina mazhar olur. Ondaki nihayetsiz kabiliyet-i ser, nihayetsiz kabiliyet-i hayra inkılab eder; ahsen-i takvim kiymetini alir,
ala-yı illiyyine cikar."


aydinlatici paylasiminiz icin Tesekkur ederim
+
« Son Düzenleme: Ağustos 04, 2008, 02:08:46 ÖS Gönderen: musalli »

 

Seo4Smf 2.0 © SmfMod.Com | Smf Destek