Notice: Trying to access array offset on value of type null in /home/tsstfrm/public_html/Sources/Load.php on line 2074

Notice: Trying to access array offset on value of type null in /home/tsstfrm/public_html/Sources/Load.php on line 2074

Notice: Undefined index: googletagged in /home/tsstfrm/public_html/Sources/GoogleTagged-Integrate.php on line 35
Allah, Çocuğuna Merhamet Etmeyene Merhamet Etmez.

Gönderen Konu: Allah, Çocuğuna Merhamet Etmeyene Merhamet Etmez.  (Okunma sayısı 2342 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı sahra cold

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 4439
  • Cinsiyet: Bayan
  • ........
Allah, Çocuğuna Merhamet Etmeyene Merhamet Etmez.
« : Şubat 06, 2010, 01:11:47 ÖS »

Rahmet Peygamberi olan Efendimiz (asm) buyurdular ki:
“Çocuklarınızı çok öpün zira her öpücük için size Cennette bir derece verilir ki iki derece arasında 500 yıllık mesafe mevcuttur. Melekler öpücüklerinizi sayarlar ve sizin için yazarlar.”


(İbn-i Deybe)


Müslüman anne ve babanın en önemli sorumluluğu çocuğuna dinin emir ve yasaklarını iyi öğretmektir. Çocukların İslâm’ı doğru yaşamaları ancak ilim sahibi olmak ile olur. Bu sebeple ergenlik çağı ve öncesi çocuklara zaruret derecesinde bilmesi gereken dini bilgiler mutlaka verilmelidir. Ey iman edenler! Kendinizi ve çocuklarınızı cehennem ateşinden koruyun.”


(Tahrim 6)


İlim öğrenmenin her Müslüman üzerine farz olduğu şuuru ile hareket eden ebeveynler çocuklarını bu şekilde hayata hazırlamış olur; onlara İslâm’ı yaşama ilmini öğretirler. Bu ilgi ve eğitim ile büyüyen çocuklar yaratıcısını tanır onun varlığını ve Peygamberimizin nübüvvetini bilir ibadetlerin nasıl yapılacağını öğrenirler. Ahlâklı bir Müslüman olmanın şuuruna ererler.


BAŞVURU KAYNAĞI: İLMİHÂLLER…


İlmihâl kitapları çocuklara verilecek dinî eğitimde ebeveynlerin faydalanacağı en önemli kaynaklardır. İsmi bile “hayat ilmi” manası taşıyan bu eserlerde dini bilgiler bütün halinde ve teferruatsız olarak bulunmaktadır.
İlmihâl kitaplarının kendine has bir yapısı vardır. Dinin esası olan iman konuları bu kitapların ilk bölümünü oluşturur. Bu bölümde Ehl-i Sünnet imamlarının bildirdiği şekilde imanın altı esası açıklanır. Sonraki bölümde ibadetler ile haram ve helâl bilgileri yer alır. İslâm ahlâkından bahsedilen son bölümde ise güzel ve çirkin davranışlar yer almakta kalbi temizlemenin yolları gösterilmektedir.
Ehl-i sünnet mezheplerinin hepsinin ilmihâl kitapları vardır. Bunlar arasında en meşhuru Seâdet-i Ebediye’dir.



İLMİHÂL ÖĞRETİMİNDE ÜSLÛP


Şiir tarzı ifadelerin hafızaya alınması ve muhafaza edilmesi kolaydır. Çocukluk yıllarında ezber edilen bilgilerin zihinlerde yer etmesi ve unutulmaması ise tecrübelerle sabittir. İtikâdî ve amelî meselelerin yer aldığı ilmihâl bilgilerini de şiir tarzında düzenlemek ve çocuklara ezber ettirmek önemlidir. Bu şekilde çocuk için öğrenmek daha eğlenceli hale gelecek öğrenilen bilgiler de daha kalıcı olacaktır.
Çocuklarla oynamanın ve onlarla oyun arkadaşlığı yapmanın birçok faydası vardır. Bunlardan birisi de oyun esnasında yeni bilgiler edinilmesi ve geçmiş bilgilerin pekiştirilmesidir. Oyun bilgilerin uygulanmasına yönelik olarak düzenlenebilir. Bunun için oyun esnasında dini içerikli sözlerin ve şiirlerin söylenmesi ibadetlerdeki tutum ve davranışların oyunlaştırılması yeterli olacaktır.
Dinî bilgilerin kazanımında ve yerleşmesinde yarışmaların önemli katkısı olmaktadır. Anne ve babalar çocuklarına yarışma kültürünü kazandırmalıdır. İlmihâl bilgilerini içeren sorular düzenlemeli ev içinde ve akranlar arasında yarışma ortamı oluşturmalıdır. Akranlarıyla müsbet rekabet yapan çocuklar hem bilgilenecek hem de güven duygusu gelişecektir. Böylece edinilen bilgilerin hayat tarzına getirilmesi kolaylaşacaktır.
Tam zamanında verilen bilgi sağlıklı bir aşılanmayı sağlar. Çocuğun ilk dini bilgilerini elde etmesi önemli olduğu kadar bu bilgilerin vakti zamanında verilmesi de önemlidir. Bilmesi gereken şey ne vaktinden önce verilmeli ne de sonraya bırakılmalıdır. Bu sebepten dolayı çocukluk safhaları iyi bilinmeli hangi yaşlarda hangi nitelikte bilgilerin verilmesi gerektiği hususunda ehil olan kişi ve kaynaklara müracaat edilmelidir.
Çocuk ortamdan etkilenir ve ortama göre şekillenir. Bunun şuurunda olan anne ve baba çocuğunun imanını kuvvetlendirecek ve ibadetlerini günlük hayatla ilişkilendirecek bir ortam hazırlayacaktır. Çocuk iman esaslarını ve ibadet bilgilerini bu ortamda pekiştirecek ve ahlâkî davranışları yine bu ortamda sergileyecektir. Bir anne ve babanın yaptığı piknik gezisini düşünelim. Bu ortam manzarayı seyreden çocuğa Allah’ın varlığının aşılanması için imkân sağlayacaktır. Yine ibadetlerin çocuğun yanında yapılması ibadet mekânlarına geziler düzenlenmesi ibadet bilgisi edinen çocuğu hayatın içine çekecektir.


PEYGAMBER METODU


Çocuğa dini bilgilerin öğretiminde sergilenecek tavırların sünneti seniyeye mutabık olmasına dikkat edilmelidir.
Muvaffakiyetin en temel esaslarından birisi ciddiyettir. Bu durum çocuklara dini eğitimin verilmesinde de geçerlidir. Peygamberimizin çocuklarla ilişkilerinin farkında olan anne baba bu ciddiyeti kendileri de sergileyeceklerdir. Çocuklarla selâmlaşan ve onlara verilen sözlerin behemehal yerine getirilmesini isteyen iki cihan Rehberini örnek alarak çocuklarına büyük insan gibi iltifat edeceklerdir. Böylece dünya ve ahiret saadetini kazandıracak olan bilgileri sağlıklı bir şekilde verecek çocuklarına güven aşılayacaklardır.
Terbiyede önemli yeri olan şefkatin dini bilgilerin verilmesinde de önemli yeri vardır. Bu hususta da Şefkat Peygamberi en büyük rehberdir. Onu örnek alan anne babalar Hazreti Enes’i bir kez olsun azarlamayan rehber Muallimin (asm) metodunu çocuk eğitiminde uygulayacaklar; ibadet sevabı taşıyan bir davranışı hayatlarına yerleştireceklerdir.
Çocuk soru sorar. Bir anlamda sorarak büyür. İmanî konuda sorar namazla ilgili sorar yaptığı davranışların doğruluğuyla ilgili sorar. Sorular mantık sınırlarını zorlayabilir. Ciddiyetle ve şefkatle sergilenecek tavır sadece cevabın bulunmasına yardımcı olmaz. Çocuğun içindeki soruların büyümemesine deşarj olmasına güven duymasına vesile olur.


HULÂSÂ…


Çocuklar Allah’ın birer hediyesidir. Onlar aile bahçesinin gülleridir. Küçük yaşlarda dini eğitim vermeye başlamak anne ve baba için sorumluluktur. Onlar dini bilgilerin nasıl ve niçin verileceğini bilmeli; Peygamberimizin ciddiyet ve şefkati ile kuşanmalıdırlar. İşte o zaman saadet asrının filizleri bu asırda da yeşermeye başlayacak ve Gül (asm) kokulu gülleri deren bahçıvanlar yaşanılan bu asrı gülistana çevireceklerdir.


Şefkat Dili:
Resûlullah (asm) ile birlikte yatsı namazı kılıyorduk. Efendimiz secdeye varınca Hasan ile Hüseyin sıçrayıp sırtına bindiler. Başını kaldırdığında onları arkasından incitmeden aldı ve yere koydu. Secdeye vardığında tekrar bindiler. Namaz bitinceye kadar böyle devam etti. Namazdan sonra onları dizine oturttu…
(İbn-i Hanbel II 513)




İslâm’ın Binâsı
İslâm’ın ey can beştir binâsı
Her Müslüman’a farzdır edâsı


İlki bu şartların şehâdet
Kalb ve dilinle sen de zikret


Yani Hüdaya peygambere hem
Etmek şehâdet evvelce elzem


Birdir bir Allah yok başka ilâh
Haktır Muhammed (sav) amentü billâh



Müslüman ebeveynler çocuklarıyla oynamayı sevmeli onlarla oynarken zihin ve inançlarını olumlu yönde etkilemelidirler.
“Bir baba evladına iyi bir terbiyeden daha güzel bir miras bırakamaz” Tirmizi Birr 33



kaynak : aileçocuk

 

Seo4Smf 2.0 © SmfMod.Com | Smf Destek