Doğumdan ilkokulun başlangıcına kadar olan çocukluk yıllarını içine alan bu yaş çocukların bireysel özelliklerine ve gelişimsel düzeylerine uygun zengin-uyarıcı çevre olanaklarını sağlayan onların tüm gelişimlerini toplumun kültürel değerleri ve özellikler doğrultusunda en iyi biçimde yönlendiren eğitim sürecidir.
Temel İlkeleri
Her çocuk farklı bir bireydir
Okulöncesi dönem yaşamın temelidir
Çocuğun gelişiminde özel alıcı dönemler vardır
Eğitim çocuğun gereksinimlerine duyarlı olmalıdır
Gelişimin bütün yönleri birbiri ile ilişkili olduğundan eğitim çocuğun bütünlüğünü gözetmelidir
Eğitimde çocuğun etkin katılımı ve ilgisi önemlidir
Öğrenme çocuğun bildiklerinden başlamalı ve kendi kendine öğrenmesini desteklemelidir
Oyun çocuğun en önemli öğrenme yöntemidir
Çocuğun gelişiminde çevresindeki çocuk ve yetişkinlerle kurduğu ilişkiler önemlidir
Sağlıklı bireylerin yetiştirilmesinde duygu ve tutumlar önemlidir
Çocuğun eğitiminde kalıtım ve çevre ve bilgi etkileşim halindedir
Önemi
0-6 yaş arası çocuğun hızla yönlendiği kritik yıllardır. Bu yıllarda temeli atılan beden sağlığı ve kişilik yapısını ileri yaşlarda yön değiştirmekten daha çok aynı yönde gelişmesi şansı çok yüksektir. Uzun yıllara dayalı araştırmalarla çocukluk yıllarında kazanılan davranışların büyük kısmının yetişkinlikte bireyin kişili yapısını tavır alışkanlık inanç ve değer yargılarını biçimlendirdiği görülmüştür.
AmaçlarıÇocukların beden zihin ve duygusal gelişimlerini ve iyi alışkanlıklar kazanmasını sağlamak
Onları ilköğretime hazırlamak
Şartları elverişsiz çevrelerden ve ailelerden gelen çocuklar için ortak bir yetiştirme ortamı yaratmak
Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel konuşmalarını sağlamaktır
Aileleri çocuk eğitimiyle ilgili bilgi beceri ve tavırlarında yönlendirici olmak
Okul Öncesi Eğitim KurumlarıKreş: “3” yaş, Anaokulu: “4-5” yaş, Anasınıfı: “6” yaş alanlarını kapsayan çocukların eğitimi amacıyla örgün eğitim yapılan kurumlardır.