Notice: Trying to access array offset on value of type null in /home/tsstfrm/public_html/Sources/Load.php on line 2074

Notice: Trying to access array offset on value of type null in /home/tsstfrm/public_html/Sources/Load.php on line 2074

Notice: Undefined index: googletagged in /home/tsstfrm/public_html/Sources/GoogleTagged-Integrate.php on line 35
Desen Tasarımı Türleri ve Teknikleri

Gönderen Konu: Desen Tasarımı Türleri ve Teknikleri  (Okunma sayısı 1861 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı YOLCU

  • ÜST YÖNETİCİ
  • *
  • İleti: 6397
Desen Tasarımı Türleri ve Teknikleri
« : Mart 21, 2015, 07:34:42 ÖÖ »
Floral Desenler (Çiçek Desenleri)

Çiçek desenleri desen tasarım tarihinin başından beri kullanılan formlardır. Hemen her türlü objeye uygulanan desen tasarımlarının başında gelir.

Geometrik Desenler

1910’lu yıllarda yoğun olarak kullanılmaya başlanan geometrik desenler, dönem dönem farklı formların ön plana çıkarılması ile günümüze kadar devamlılık göstermiştir.

Etnik Desenler

Yöresel olarak gelişen çeşitli desen anlayışları, o toplumun kültürüne ve inanç değerlerine göre çeşitlilik göstermektedir. Örneğin; Hintlilerin fil desenini ön plana çıkarmaları, Afrikalıların kaplan ve leopar desenlerini özellikle vurgulamaları, kuzey ülkelerinin yeşillik ve çamları betimlemeleri yani doğadan esinlenmeleri örnek olarak gösterilebilir.
 
Anlatım Desenleri

Günümüzde en çok kullanılan bu desen tasarım türü, daha çok ticari amaç için üretilen desenlerdir. Örneğin fiyonk, kalp , kedi, çiçek sepetleri gibi desenler en sık görülenleridir.

Siyah - Beyaz

Siyah lekelerin beyaz kağıt üzerinde dengeli dağılması, siyah-beyaz çalışmayı oluşturur. Siyah-beyaz resimde çini mürekkebi ya da siyah guvaş boya ile çalışılır. Siyah kağıda beyaz guvaş ile de bu teknik uygulanabilir. Mürekkep sulandırılmaz ve kağıt ıslatılmaz. Teknik uygulanırken açık-koyu dengesine dikkat edilmelidir.  Siyah beyaz Bu teknikle çalışma yapan sanatçılardan birkaçı Kandisky, A. Beardsley, K.Schmidt-Rottluff, E.L.Kirchner, A. Derain, F. Marc, E. Barclach, J.H. Arp, P. Picasso, R.Motherwell, F. Kline’dır.

Lavi

Bu teknik, çini mürekkebinin sulandırılmasıyla yapılan bir çalışmadır. Bu uygulamayı yaparken, tek renk suluboya da kullanılabilir. Kâğıda konu çizilir. Hafifçe nemlendirilen kağıt yüzeyi, kenarlarından bantla tutturulur.  Önce, açık ve geniş alanlar boyanır.  Yüzey, kurumadan ve sulandırılarak tonlama yapılır.  Bu teknikte suyun yardımıyla siyahtan beyaza kadar pek çok ton elde edilir.  Lavi tekniği ile çalışan sanatçılara örnek olarak Tohaku, Rembrandt, Goya ve Turner verilebilir.

Suluboya

Suluboya tekniği kağıt nemlendirilerek uygulanır. Böylece renklerin kaynaşması ve güzel geçişler olması sağlanır.  Fırçalardaki renk üst üste değil yan yana sürülür. Önce açık ve geniş yerler boyanır. Kâğıt çok sulanırsa sonuç olumsuz olur. Bunun için bir deneme kağıdının kullanılması daha sağlıklı olur. Ayrıca en az iki su kabı olmalıdır. İnce ve kalın suluboya fırçaları da çizgisel ve lekesel çalışmalar için gereklidir. Suluboya tekniği ile çalışan sanatçılara Goya. E. Delacroix, Turner, Klee, M. Plevneli’yi örnek verebiliriz.

Guvaş Boya

Guvaş boya su ile çok az inceltilir. Kapatıcı bir tekniktir. Su ile inceltilmesi bakımından suluboyaya, üst üste sürülmesi bakımından ise yağlı boya tekniğine benzer. Guvaş boya tekniği ile çalışan sanatçılardan bir kaçı Kandisky, Klee, A. Archipenko’dur.

Kolaj

Her türlü malzemenin yırtılarak ya da makasla kesilip yüzey üzerine yapıştırılmasıyla ortaya çıkan tekniktir. Elişi kağıtları, gazete kağıtları, dergi vb. kağıtlar gibi kağıtların yanı sıra iplik, kumaş, makarna gibi malzemelerde kullanılabilir. Sanatsal nitelik taşımayan malzemeler bir araya getirilerek kompozisyon oluşturulur. Böylece sanatsal bir anlam yüklenir. Dadacılarca yaratılmış bir tekniktir. Sanatçı olarak Picasso’nun bazı çalışmalarını bu tekniğe örnek olarak verebiliriz.

Çizgi

Resim çizgi ile başladı. Bu bakımdan eğitimde çizgi çok önemli ve temeldir. Çizgi, bir noktanın verilen doğrultudaki uzantısıdır. Çizgi, noktanın aralıksız hareketinden doğar. Mesafenin derinlik ve genişliğine gitmeden, uzunluk yönünde giden noktalar bütünlüğüdür. Bir sınır belirleyici olarak ta değerlendirilir. Çizginin şekilleri ve birbiriyle olan ilintisinden doğan farklılık, hareket, durgunluk, derinlik gibi farklı algılamalara neden olur. Çizgisel çalışmalara örnek olarak, Rembrandt, H. Matisse, W. Kandisky, Picasso, E. Heckel, E. L, Kirchner. K. R. Schmidt Rottluff, P. Mondrian, F. Picabıa, Pollock, J. Miro, F. Léger, K. Haring, K. Matsui’yi gösterebiliriz.

https://www.ismekkurs.com/desen-tasarimi

 

Seo4Smf 2.0 © SmfMod.Com | Smf Destek